Background

Sinds 2014 ondersteunt Belco e-commerce bedrijven bij het optimaliseren van hun klantenservice. Dit doen ze door een omnichannelapplicatie te ontwikkelen waarmee bedrijven hun klanten zo snel en goed mogelijk kunnen helpen. Het doel van Belco? Klanten helpen aan een 9+ beoordeling voor hun klantenservice. Wij helpen bij de doorontwikkeling van hun applicatie om dit doel te bereiken.

Korte lijnen en openheid

Belco en Enshore werken al meer dan 1,5 jaar samen. In deze tijd levert Enshore de kracht van een development team waarbij de focus is gelegd op het maken van nieuwe functionaliteiten en het waarborgen van de stabiliteit en veiligheid. Dit is voor zowel de applicatie als voor de mensen die daar gebruik van maken.

De afgelopen 1,5 jaar zijn daar grote stappen in gezet. Zo is er gezamelijk gezorgd voor integraties met andere platformen, denk hierbij aan API- koppelingen en plugins voor andere systemen. Daarnaast is de stabiliteit van het platform aanzienlijk verbeterd en is er actief gezorgd voor verbeterde kwaliteit van de applicatie in zijn geheel.

Ook schroomt Enshore niet om andere organisaties te helpen bij behalen van het gezamelijke doel voor een veiligere online omgeving. In onze samenwerking werken wij als één team voor één doel. Hierdoor zijn de lijntjes korter en zorgen we voor transparantie.

Kwaliteit staat bovenaan

Bij de samenwerking tussen Belco en Enshore staat kwaliteit op nummer 1. Er wordt gezorgd dat wat geleverd wordt altijd van de hoogste kwaliteit is. Daarom wordt alles wat er gemaakt wordt grondig getest en wordt er ook gekeken naar achterliggende zaken.

Dit kan betekenen dat je ook iets kan krijgen waar niet direct om gevraagd was., maar wat wel van belang is voor de functionaliteit van de applicatie. Het ontdekken van niet direct genoemde bugs of missende functionaliteiten, die bijdragen aan het doel die bereikt moet worden, ontwijken we niet. Er wordt dus niks onder het tapijt geschoven.

Ook in de samenwerking onderling is kwaliteit uiterst belangrijk. Hiervoor zijn we samen één team gefocust op het beste wat wij kunnen bereiken. Hierbij staat de passie van onze developers hoog in het vaandel.

Verschillende integraties

Voor Belco zijn wij voortdurend bezig met het implementeren van verschillende integraties om de applicatie nog gebruiksvriendelijker te maken. Het doel hierbij is om te zorgen dat gebruikers niet meer hoeven te wisselen tussen bedrijfsapplicaties.

  • Shopware 6
  • 360Dialogue
  • TritonX
  • Retail Unity
  • Social media koppelingen zoals: Instagram

Het verreiken van data en gebruikersgemak helpt om de visie van Belco na te streven. Niemand wil immers een lange wachttijd voor de klantenservice of trage reacties.

Een voorbeeld van een door Enshore gebouwde integratie is bijvoorbeeld 360dialog. Dit is een Whatsapp API integratie waarbij het super eenvoudig is gemaakt om via Whatsapp berichten te kunnen sturen binnen het klantenserviceplatform. Het platform van Belco wordt hierdoor verreikt met extra mogelijkheden om via Whatsapp contact te houden met de klant. En het gaat hier niet alleen om de tekstberichten; denk ook aan video’s, spraakberichten en het delen van de locatie. Alles is mogelijk.

Ook is de koppeling gemaakt naar Retail Unity. Dit is een gedistributeerd order management systeem met de focus op reatil. Hierdoor kan nu de data van Retail Unity gekoppeld worden met een persoonlijke klantenkaart van Belco om zo makkelijk mogelijk alle data van de gebruiker inzichtelijk te maken. Het is daardoor dus niet meer nodig om van applicatiete wisselen om bijvoorbeeld de status van bestellingen te volgen.

Naast deze externe functionaliteiten is ook het platform in zijn geheel verbeterd. Zo is er een vernieuwde ‘inzichten’ pagina gekomen voor Belco waarop de klanten van Belco inzicht hebben in de prestaties van hun klantenservice. 
Daarnaast wordt er ook gewerkt aan het vernieuwen van de gehele applicatie door het in een nieuw jasje te steken. Een voorproefje is hieronder te zien.